WYDAWANIE ZAŚWIADCZEŃ
Podstawa prawna: art. 217 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
"Wniosek o wydanie zaświadczenia"
II. OPŁATY:
Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku.
Opłata skarbowa:
- za zaświadczenie - 17,00 zł.
Opłatę skarbową można uiścić w formie gotówkowej w kasie Urzędu lub bezgotówkowej na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Czaplinku - PBS Czaplinek
NR: 86 8581 1027 0400 0505 2000 0003 za pośrednictwem Banków bądź Poczty.
Nie podlegają opłacie skarbowej sprawy budownictwa mieszkaniowego oraz nauki, szkolnictwa, oświaty pozaszkolnej i ochrony zdrowia.
III. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Do 7 dni.
IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Referat Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami
Tel. 094 372 62 09 lub 094 372 62 59
Email: planowanie@czaplinek.pl
V. TRYB ODWOŁAWCZY:
Zażalenie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie o odmowie (zażalenie składa się w sekretariacie urzędu). Zażalenie wnosi się w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie.
VI. UWAGI:
1. Organ administracji państwowej obowiązany jest wydać zaświadczenie, gdy chodzi o potwierdzenie faktów albo stanu prawnego, wynikających z prowadzonej przez ten organ ewidencji, rejestrów bądź innych danych znajdujących się w jego posiadaniu
2. Organ administracji państwowej, przed wydaniem zaświadczenia, może przeprowadzić w koniecznym zakresie postępowanie wyjaśniające.