
Stan przyjmowanych spraw
Stan przyjmowania spraw, kolejność ich załatwiania lub rozstrzygania
Zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 3 lit. d ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej(Dz. U. z 2018 r. poz. 1330, z późn. zm.), udostępnianiu podlega m.in. informacja publiczna o sposobach przyjmowania i załatwiania spraw przez Burmistrza.
Kwestie przyjmowania podań, wniosków, skargprzez organy administracji publicznej, w tym także przez Burmistrza, wszczęcia postępowania i jego przebiegu reguluje ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096, z późn. zm.). Organizację przyjmowania oraz rozpatrywania skarg i wniosków, składanych m.in. do Burmistrza reguluje również rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5 poz. 46, z późn. zm.).
Szczegółowe zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych w urzędzie oraz postępowanie w tym zakresie z wszelką dokumentacją reguluje instrukcja kancelaryjna, stanowiąca załącznik nr 1 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z 2011 r. Nr 14, poz. 67, z późn. zm.).
Zgodnie z art. 63 Kodeksu postępowania administracyjnego:
- Podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej utworzoną na podstawie ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne(Dz. U. z 2019 r. poz. 700, z późn. zm.).
- Podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych.
- Podanie wniesione pisemnie albo ustnie do protokołu powinno być podpisane przez wnoszącego, a protokół ponadto przez pracownika, który go sporządził. Gdy podanie wnosi osoba, która nie może lub nie umie złożyć podpisu, podanie lub protokół podpisuje za nią inna osoba przez nią upoważniona, czyniąc o tym wzmiankę obok podpisu.
- Podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego powinno: 1) być uwierzytelnione przy użyciu mechanizmów określonych w art. 20a ust. 1 albo ust. 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym certyfikatem kwalifikowanym lub profilu zaufanego e-Puap) oraz zawierać dane w ustalonym formacie, zawartym we wzorze podania określonym w odrębnych przepisach, jeżeli te przepisy nakazują wnoszenie podań według określonego wzoru.
- Organ administracji publicznej jest obowiązany potwierdzić wniesienie podania, jeżeli wnoszący tego zażąda. W przypadku wniesienia podania w formie dokumentu elektronicznego organ jest obowiązany potwierdzić wniesienie podania przez doręczenie urzędowego poświadczenia odbioru na wskazany przez wnoszącego adres elektroniczny.
Pod pojęciem "sposób załatwienia sprawy" należy rozumieć tok czynności mających na celu rozpatrzenie i rozstrzygnięcie danej sprawy.
Zgodnie z art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego:
- Organy administracji publicznej obowiązanesą załatwiać sprawy bez zbędnej zwłoki.
- Niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza ten organ.
- Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym - w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania.
- Załatwienie sprawy w postępowaniu uproszczonym powinno nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie miesiąca od dnia wszczęcia postępowania.
- Przepisy szczególne mogą określać inne terminy niż określone w pkt. 3 i 4.
- Do terminów określonych w przepisach poprzedzających nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania, okresu trwania mediacji oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo przyczyn niezależnych od organu.
O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie organ administracji publicznej jest obowiązany zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy oraz pouczając o prawie do wniesienia ponaglenia (art. 36 kpa).
Sprawa wniesiona do Burmistrza, w zależności od jej charakteru (np. podanie o wszczęcie postępowania administracyjnego, skarga, wniosek, żądanie informacji, podanie o wydanie zaświadczenia), załatwiana jest w trybie określonym przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego może zakończyć się poprzez:
1) wydanie decyzji administracyjnej,
2) zawarcie ugody,
3) wydanie postanowienia,
4) wydanie zaświadczenia,
5) udzielenie odpowiedzi na skargę lub wniosek,
6) udzielenie pisemnej lub ustnej informacji,
7) udzielenie odpowiedzi na interpelację lub zapytanie posła lub senatora.
Od decyzji wydanej w pierwszej instancji służy stronie odwołanie tylko do jednej instancji (do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, ewentualnie innego organu II instancji). Organ administracji publicznej umieszcza na decyzji pouczenie, czy i w jakim trybie służy od niej odwołanie oraz o prawie do zrzeczenia się odwołania i skutkach zrzeczenia się odwołania. Odwołanie wnosi się do organu odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni, od dnia doręczenia decyzji stronie, a gdy decyzja została ogłoszona ustnie - od dnia jej ogłoszenia stronie. Odwołanie nie wymaga szczegółowego uzasadnienia. Wystarczy, jeżeli z odwołania wynika, że strona nie jest zadowolona z wydanej decyzji. Ponieważ jednak przytoczenie istotnych argumentów faktycznych i prawnych może mieć znaczenie dla rozstrzygnięcia sprawy przez organ odwoławczy, w niektórych, bardziej skomplikowanych sytuacjach warto skorzystać z pomocy radcy prawnego, adwokata lub doradcy z organizacji społecznej zajmującej się pomocą obywatelom. Wniesienie odwołania w terminie wstrzymuje wykonanie decyzji. Nie dotyczy to decyzji, gdy decyzji został nadany rygor natychmiastowej wykonalności oraz gdy decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu z mocy ustawy.
Należy zwrócić uwagę na wyraźny zakaz wydawania przez instancję odwoławczą decyzji na niekorzyść strony odwołującej się, chyba że zaskarżona decyzja rażąco narusza prawo lub rażąco narusza interes społeczny. Wniesienie odwołania nie powinno zatem pogorszyć sytuacji skarżącego. Podstawa prawna: art. 139 k.p.a.
Jeżeli decyzja została wydana z naruszeniem przepisów postępowania, a konieczny do wyjaśnienia zakres sprawy ma istotny wpływ na jej rozstrzygnięcie, na zgodny wniosek wszystkich stron zawarty w odwołaniu, organ odwoławczy przeprowadza postępowanie wyjaśniające w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy. Organ odwoławczy przeprowadza postępowanie wyjaśniające także wówczas, gdy jedna ze stron zawarła w odwołaniu wniosek o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy, a pozostałe strony wyraziły na to zgodę w terminie czternastu dni od dnia doręczenia im zawiadomienia o wniesieniu odwołania, zawierającego wniosek o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy.
W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (art. 127a kpa). Nie jest możliwe skuteczne cofnięcie oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania.
Poniżej przedstawiamy Państwu osoby odpowiedzialne w Urzędzie Miejskim
za udzielanie informacji na temat stanu przyjmowania spraw, kolejności ich załatwiania lub rozstrzygania.
Samodzielne stanowiska: | |||
Barbara Dąbrowska - Łątkowska |
Inspektor ds. oświaty |
oswiata@czaplinek.pl |
94 372 62 12 |
Agnieszka Kałamajska |
Inspektor ds. ewidencji działalności gospodarczej |
firmy@czaplinek.pl |
94372 62 45 |
Monika Sapińska |
Inspektor ds. zamówień publicznych |
94 372 62 40 | |
Krzysztof Czubak |
Inspektor Ochrony Danych | iod@czaplinek.pl |
tel. sł. 665 777 712 94 37 26 213 |
Krzysztof Czubak |
Podinspektor ds. zarządzania kryzysowego, spraw obronnych i obrony cywilnej | kryzys@czaplinek.pl |
tel. sł. 665 777 712 94 37 26 213 |
Referat Budżetu i Finansów: | |||
Manuela Nowak |
Skarbnik Gminy |
skarbnik@czaplinek.pl |
94 37 26 250 |
Jolanta Czapiga |
Kierownik referatu zastępca Skarbnika Gminy |
glownaksiegowa@czaplinek.pl |
94 37 26 260 |
Ewa Opałka |
Inspektor ds. budżetu i finansów |
place@czaplinek.pl |
94 37 26 251 |
Sylwia Kusa |
Inspektor ds. budżetu i finansów |
budzet@czaplinek.pl |
94 37 26 252 |
Małgorzata Komorowska |
Inspektor ds. budżetu i finansów |
budzet@czaplinek.pl |
94 37 26 261 |
Dorota Podstawska-Grudziecka |
Podinspektor ds. budżetu i finansów |
budzet@czaplinek.pl |
94 37 26 253 |
Małgorzata Janiszak |
Inspektor ds. budżetu i finansów |
oplaty@czaplinek.pl |
94 37 26 232 |
Marzena Łesyk |
Inspektor ds. budżetu i finansów |
94 37 26 232 | |
Referat Podatków: | |||
Monika Wilczyńska |
Kierownik Referatu |
kierownik.podatki@czaplinek.pl |
94372 62 55 |
Aneta Gawlica |
p. o. Kierownika Referatu |
kierownik.podatki@czaplinek.pl |
94372 62 55 |
Dorota Sielatycka-Traczyk |
Inspektor ds. księgowości podatkowej |
podatki@czaplinek.pl |
94372 62 07 |
Lidia Czerniak |
Inspektor ds. księgowości podatkowej |
94372 62 08 | |
Alicja Znajewska |
Inspektor ds. wymiaru podatków lokalnych |
podatki@czaplinek.pl |
94 372 62 77 |
Roksana Tobiasz |
Pomoc administracyjna |
podatki@czaplinek.pl |
94372 62 56 |
Referat Ogólnoorganizacyjny: | |||
Biuro Obsługi Interesanta | |||
Magdalena Bieńczak-Garstka |
Inspektor ds. organizacyjnych w Biurze Obsługi Interesanta |
czaplinek@czaplinek.pl |
94 372 62 01 |
Małgorzata Gozdek |
Kierownik Referatu |
organizacyjny@czaplinek.pl |
94 372 62 39 |
Zbigniew Krasoń |
Starszy Informatyk |
informatyk@czaplinek.pl |
94 372 62 35 |
Justyna Rodzeń |
Inspektor ds. organizacyjnych |
sekretariat@czaplinek.pl |
94 372 62 00 |
Karolina Dyśkowska |
Inspektor ds. kadr |
94 372 62 47 | |
Anna Burdziuk |
Inspektor ds. obsługi rady miejskiej |
biurorady@czaplinek.pl |
94 372 62 39 |
Tadeusz Dębowski |
Konserwator |
- |
- |
Urząd Stanu Cywilnego: | |||
Małgorzata Fedorowiat-Nowacka |
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego |
usc@czaplinek.pl |
tel. sł. 665777711 94372 62 38 |
Monika Doroba |
Zastępca Kierownika USC |
94372 62 05 | |
Straż Miejska: | |||
-- v a c a t -- |
Komendant Straży Miejskiej |
ksm@czaplinek.pl |
tel. sł. 665777709 94372 62 13 |
Dariusz Narewski |
Starszy inspektor Straży Miejskiej |
tel. sł. 519 333681 94372 62 13 | |
Anna Bałdowska |
Strażnik Straży Miejskiej |
tel. sł. 512 682 586 94372 62 13 | |
Magda Gierszewska |
Podinspektor ds. administracyjnych |
tel. sł. 94372 62 13 | |
Stanisław Zamojć |
Pomoc administracyjna |
- |
- |
Referat Planowania, Rozwoju Gospodarczego, Turystyki i Promocji: | |||
Katarzyna Kibitlewska |
Kierownik Referatu |
tel. sł. 510 086 870 94 375 47 90 | |
Marzena Swędzikiewicz |
Inspektor ds. marketingu i informacji turystycznej |
promocja@czaplinek.pl |
tel. sł. 510 086 870 94 375 47 90 |
Krystyna Zasławska |
Inspektor ds. promocji i turystyki |
zdrowie@czaplinek.pl |
tel. sł. 510 086 870 94 375 47 90 |
Referat Inwestycji i Funduszy Pomocowych: | |||
Dariusz Sapiński |
Kierownik Referatu |
94 372 62 16 | |
Beata Biegajło |
Inspektor ds. pozyskiwania środ. pomoc. i kontroli |
94372 62 71 | |
Małgorzata Nowacka |
Inspektor ds. poz. środ. pom. i prof. uzależnień |
94372 62 04 | |
Zbigniew Witasek |
Inspektor ds. drogownictwa |
drogi@czaplinek.pl |
te. sł. 665777710 |
Dorota Podgórna |
Pomoc administracyjna |
- |
- |
Referat Sportu i Rekreacji: | |||
Janusz Ziętkiewicz |
Kierownik Referatu |
sport@czaplinek.pl |
tel. sł. 665 77 77 02 |
Janina Gąszcz |
Sekretarka |
halaw-sczaplinek@wp.pl |
tel. 94 372 06 07 |
Stanisław Wawrzyńczak |
Konserwator |
|
tel. 94 375 55 76 |
Walery Pomadowski |
Konserwator |
|
tel. 94 375 55 76 |
Lucyna Kępińska |
Sprzątaczka |
|
- |
Natalia Dasiniewicz | Sprzątaczka |
|
- |
Renata Łojek |
Sprzątaczka |
|
- |
Łukasz Tynny |
Konserwator |
|
- |
Roman Tomczak |
Robotnik gospodarczy |
|
- |
Referat Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami: | |||
Kamila Rodak - Szydłowska |
Kierownik Referatu |
kierownik.ppign@czaplinek.pl |
tel. sł. 508284367 94 372 62 59 |
Edyta Jawdyńska |
Inspektor ds. obrotu nieruchomościami |
nieruchomosci@czaplinek.pl |
94 372 62 14 |
Izabela Kolczyńska |
Inspektor ds. budown. i planow. przestrz. |
planowanie@czaplinek.pl |
94 372 62 09 |
Iwona Nowacka |
Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami |
warunkizabudowy@czaplinek.pl |
94 372 62 59 |
Aleksandra Wojtaszyk |
Podinspektor ds. gospodarki nieruchomościami |
aleksandrawojtaszyk@czaplinek.pl |
94 372 62 09 |
Referat Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska: | |||
Mieczysław Smyk |
Kierownik Referatu |
Kierownik.gkios@czaplinek.pl |
tel. sł. 665777704 94372 62 36 |
Katarzyna Trzcińska |
Inspektor ds. ochrony środowiska |
gkios@czaplinek.pl |
94372 62 11 |
Adam Czernikiewicz |
Inspektor ds. rolnictwa i ochr. ppoż |
ppoz@wp.pl |
tel. sł. 665777708 94372 62 49 |
Ewelina Szulc |
Inspektor ds. gospodarki komunalnej i ochrony środowiska |
mieszkania@czaplinek.pl |
94372 62 06 |
Anna Kwacz |
Podinspektor ds. gospodarki komunalnej i Samorządów Wiejskich |
odpady@czaplinek.pl |
94 372 62 48 |
![]() |
![]() |
![]() |