Wniosek o umieszczenie w wykazie kąpielisk

Jednostka prowadząca: Urząd Miejski w Czaplinku - Referat Planowania, Rozwoju Gospodarczego i Promocji

Wymagane dokumenty:

1) kopia zgłoszenia wodnoprawnego, o którym mowa w art. 394 ust. 1 pkt 4, wraz z zaświadczeniem o niezgłoszeniu sprzeciwu, o którym mowa w art. 423 ust. 9;

2) informacje dotyczące planowanego kąpieliska:

a) aktualny profil wody w kąpielisku,

b) status kąpieliska w poprzednim sezonie kąpielowym (czynne, nieczynne) albo wzmianka, że wniosek dotyczy kąpieliska nowo utworzonego,

c) ocena jakości wody i klasyfikacja wody w kąpielisku w poprzednim sezonie kąpielowym, jeżeli wniosek dotyczy istniejącego kąpieliska,

d) udogodnienia i środki podjęte w celu promowania kąpieli;

3) zgoda właściciela wód oraz właściciela gruntu przylegającego do kąpieliska na utworzenie kąpieliska.

 

Miejsce złożenia dokumentów:

Biuro Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego w Czaplinku

 

Termin i sposób załatwienia

  1. Rada Miejska w Czaplinku określa, w drodze uchwały, corocznie do dnia 20 maja wykaz kąpielisk na terenie gminy.
  2. Organizator kąpieliska jest obowiązany do dnia 31 grudnia roku poprzedzającego sezon kąpielowy, w którym kąpielisko ma być otwarte, przekazać Burmistrzowi Gminy Czaplinek wniosek o umieszczenie w wykazie kąpielisk wydzielonego fragmentu wód powierzchniowych, na których planuje utworzyć kąpielisko.
  3. Wniosek o umieszczenie w wykazie kąpielisk zawiera:

1) imię i nazwisko albo nazwę oraz adres organizatora;

2) nazwę i adres kąpieliska oraz opis granicy kąpieliska na aktualnej mapie topograficznej albo ortofotomapie lub wykaz współrzędnych punktów załamania granicy kąpieliska;

3) wskazanie długości linii brzegowej kąpieliska;

4) wskazanie przewidywanej maksymalnej liczby osób korzystających dziennie z kąpieliska;

5) wskazanie terminów otwarcia i zamknięcia kąpieliska;

6) opis infrastruktury kąpieliska, w tym urządzeń sanitarnych;

7) wskazanie sposobu gospodarki odpadami.

  1. Ponadto do wniosku dołącza się:

1) kopię zgłoszenia wodnoprawnego, o którym mowa w art. 394 ust. 1 pkt 4, wraz z zaświadczeniem o niezgłoszeniu sprzeciwu, o którym mowa w art. 423 ust. 9;

2) informacje dotyczące planowanego kąpieliska:

a) aktualny profil wody w kąpielisku,

b) status kąpieliska w poprzednim sezonie kąpielowym (czynne, nieczynne) albo wzmianka, że wniosek dotyczy kąpieliska nowo utworzonego,

c) ocena jakości wody i klasyfikacja wody w kąpielisku w poprzednim sezonie kąpielowym, jeżeli wniosek dotyczy istniejącego kąpieliska,

d) udogodnienia i środki podjęte w celu promowania kąpieli;

3) zgodę właściciela wód oraz właściciela gruntu przylegającego do kąpieliska na utworzenie kąpieliska.

  1. W przypadku, gdy wniosek jest niekompletny Burmistrz Czaplinka wzywa do jego uzupełnienia w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania. W przypadku braku uzupełnienia w wyznaczonym terminie wniosek pozostawia się bez rozpatrzenia.
  2. Burmistrz Czaplinka przygotowuje projekt uchwały obejmujący wykaz planowanych kąpielisk, sporządzony po rozpatrzeniu wniosków i podaje do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty, określając formę, miejsce i termin składania uwag oraz propozycji zmian do tego projektu uchwały, nie krótszy niż 21 dni od dnia podania do publicznej wiadomości.
  3. Burmistrz Czaplinka rozpatruje uwagi w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia upływu terminu ich składania.
  4. Projekt uchwały Burmistrz Czaplinka najpóźniej do dnia 28 lutego, przekazuje do zaopiniowania Wodom Polskim, właścicielowi wód oraz właściwemu organowi Inspekcji Ochrony Środowiska i państwowemu powiatowemu inspektorowi sanitarnemu, które wyrażają opinie do przekazanego projektu uchwały w terminie 14 dni. Brak opinii w tym terminie uznaje się za wyrażenie opinii pozytywnej.
  5. Burmistrz Czaplinka  prowadzi i aktualizuje ewidencję kąpielisk oraz przechowuje dokumentację stanowiącą podstawę wpisu do ewidencji kąpielisk przez okres dziesięciu lat od dnia dokonania danego wpisu. Natomiast organizator kąpieliska jest obowiązany niezwłocznie zgłosić zmianę danych zawartych w ewidencji kąpielisk.
     

WNIOSEK O UMIESZCZENIE W WYKAZIE KĄPIELISK

Podstawa prawna

Ustawa prawo wodne (Dz. U. z 2018 r. poz. 2268, z późn. zm.)