Ogłoszenie o możliwości uzyskania dotacji celowej na realizację zadania publicznego z zakresu ratownictwa wodnego.

Na podstawie art. 22 ust. 4 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz. U. z 2022 r. poz. 147 z późn. zm.) oraz Uchwały Nr VII/40/15 Rady Miejskiej w Czaplinku z dnia 26 marca 2015 r. w sprawie ogłoszenia zasad postępowania w sprawach udzielania dotacji celowych, o których mowa w art. 22 ust. 4 ustawy o bezpieczeństwie osób przebywających   na obszarach wodnych (Dz. Urz. Woj.  Zachodniopom. z 2015 r. poz. 1186), Burmistrz Czaplinka informuje o możliwości uzyskania dotacji celowej z budżetu Gminy Czaplinek na realizację zadania publicznego z zakresu ratownictwa wodnego w 2023 r. w wysokości 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych).

Realizacja zadania przewidziana jest w terminie od dnia zawarcia umowy do dnia 30 września 2023 r.

Zlecenie realizacji zadania publicznego nastąpi w formie powierzenia wykonania zadania wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie jego realizacji.

Prawo otrzymania dotacji przysługuje podmiotom uprawnionym do wykonywania ratownictwa wodnego.

Dotacja udzielana jest na:

1.      utrzymanie gotowości ratowniczej;

2.      prowadzenie działań ratowniczych;

3.      organizowanie i prowadzenie szkoleń  ratowników wodnych oraz psów ratowniczych i ich przewodników;

4.      utrzymanie gotowości operacyjnej sprzętu ratowniczego;

5.      prowadzenie dokumentacji wypadków.

Dotacja udzielana jest z pominięciem otwartego konkursu ofert, a podmiot uprawniony do wykonywania ratownictwa wodnego ubiegający się o pozyskanie dotacji winien złożyć pisemną ofertę realizacji zadania z zakresu ratownictwa wodnego, zgodną ze wzorem formularza stanowiącym załącznik nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu  do  spraw pożytku publicznego  z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych  wzorów umów dotyczących realizacji  zadań publicznych oraz wzorów    sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057.), która zawiera w szczególności:

1) szczegółowy zakres rzeczowy zadania proponowanego do realizacji;

2) termin i miejsce realizacji zadania publicznego;

3) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego;

4) informację o wcześniejszej działalności w zakresie, którego dotyczy zadanie publiczne;

5) informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania publicznego oraz planowanej wysokości środków finansowych na realizację danego zadania pochodzących z innych źródeł;

6) deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania publicznego.

W przypadku ofert przesłanych drogą pocztową decyduje data wpływu, a nie data stempla

pocztowego.

Decyzję o przyznaniu dotacji dla podmiotu uprawnionego do wykonywania ratownictwa wodnego podejmuje Burmistrz Czaplinka w formie zarządzenia.

Przyznanie dotacji na realizację zadania nastąpi na podstawie pisemnej umowy.

Złożenie oferty realizacji zadania przez podmiot uprawniony nie jest równoznaczne z zapewnieniem przyznania dotacji w wysokości wnioskowanej.

W przypadku otrzymania dotacji w wysokości niższej niż wnioskowana, podmiot uprawniony

zobowiązany jest do korekty kosztorysu zadania.

Oferty w sprawie realizacji zadania publicznego należy składać (pocztą lub osobiście) w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Czaplinku, ul. Rynek 6, 78-550 Czaplinek, w godzinach pracy Urzędu, z dopiskiem „Oferta realizacji zadania — bezpieczeństwo na obszarach wodnych na terenie Gminy Czaplinek", w nieprzekraczalnym terminie do dnia 18 kwietnia 2023 r. do godz. 14.00.

Ofertę można również złożyć przy użyciu ePUAPu (nazwa adresata: Urząd Miejski w Czaplinku, adres skrytki ePUAP: /Czaplinek/SkrytkaESP) w formie elektronicznej (tj. przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.