ZEZWOLENIE NA ŚWIADCZENIE USŁUG W ZAKRESIE OCHRONY PRZED BEZDOMNYMI ZWIERZĘTAMI


Zezwolenie wydawane jest na pisemny wniosek przedsiębiorcy.

Wniosek o udzielenie zezwolenia powinien zawierać:
 1) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy ubiegającego się o zezwolenie, oraz jego numer identyfikacji podatkowej (NIP);
 2) określenie przedmiotu i obszaru działalności;
 3) określenie środków technicznych, jakimi dysponuje ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności objętej wnioskiem;
 4) informacje o technologiach stosowanych lub przewidzianych do stosowania przy świadczeniu usług w zakresie działalności objętej wnioskiem;
 5) proponowane zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej planowane po zakończeniu działalności;
 6) określenie terminu podjęcia działalności objętej wnioskiem oraz zamierzonego czasu jej prowadzenia.

Załączniki do wniosku:
1. aktualny wpis do Krajowego Rejestru Sądowego lub do ewidencji działalności gospodarczej,
2. zaświadczenie o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne,
3. dokument potwierdzający dysponowanie nieruchomością na bazę techniczną wyposażoną w miejsce postojowe,

Szczegółowe informacje nt. wymagań, jakie powinien spełnić przedsiębiorca ubiegający się o zezwolenie w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości dostępne są na stronie internetowej http://www.czaplinek.bip.net.pl/?a=411

Opłaty skarbowe:
- składający wniosek zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej w wysokości 82 zł nie później niż w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku jej zapłaty; dowód zapłaty może mieć formę wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej.

Miejsce złożenia dokumentów: 
Biuro Obsługi Interesanta Urzędu – pokój Nr 3 w godzinach pracy Urzędu

Termin załatwienia sprawy:
Do 30 dni

Jednostka odpowiedzialna:
Urząd Miejski w Czaplinku, pok. 4.
Referat Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska.

Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w BOI, UM Czaplinek w godzinach pracy Urzędu.
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Uwagi:
1. Podanie we wniosku numeru telefonu oraz godzin, w których można uzyskać kontakt z wnioskodawcą może znacznie skrócić termin załatwienia sprawy.
2. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w BOI Urzędu w Czaplinku.

Podstawa prawna:
1. Art. 7 i 8 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2005 r., Nr 236, poz. 2008 z późn. zm.)
2. załącznik nr 1 część III ust. 44 pkt 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2006 r., Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.)
3. § 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz.U. z 2007 r., Nr 187, poz. 1330)