ZEZWOLENIE NA ŚWIADCZENIE USŁUG W ZAKRESIE ODBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI


Zezwolenie wydawane jest na pisemny wniosek przedsiębiorcy.

Wniosek o udzielenie zezwolenia powinien zawierać:
 1) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy ubiegającego się o zezwolenie, oraz jego numer identyfikacji podatkowej (NIP);
 2) określenie przedmiotu i obszaru działalności;
 3) określenie środków technicznych, jakimi dysponuje ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności objętej wnioskiem;
 4) informacje o technologiach stosowanych lub przewidzianych do stosowania przy świadczeniu usług w zakresie działalności objętej wnioskiem;
 5) proponowane zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej planowane po zakończeniu działalności;
 6) określenie terminu podjęcia działalności objętej wnioskiem oraz zamierzonego czasu jej prowadzenia.

Załączniki do wniosku:
1. aktualny wpis do Krajowego Rejestru Sądowego lub do ewidencji działalności gospodarczej,
2. zaświadczenie o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne,
3. dokument potwierdzający dysponowanie prawem do nieruchomości, stanowiącej bazę techniczną wyposażoną w:
a) miejsce postojowe dla pojazdów,
b) miejsce do magazynowania pojemników,
c) miejsce do mycia pojazdów oraz pojemników,
4. zezwolenie na transport odpadów,
5. umowa lub pisemne zapewnienie potwierdzające gotowość odbioru odpadów komunalnych przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów.

Szczegółowe informacje nt. wymagań, jakie powinien spełnić przedsiębiorca ubiegający się o zezwolenie w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości dostępne są na stronie internetowej http://www.czaplinek.bip.net.pl/?a=411

Opłaty skarbowe:
- składający wniosek zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej w wysokości 107 zł nie później niż w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku jej zapłaty; dowód zapłaty może mieć formę wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej.

Miejsce złożenia dokumentów:
Biuro Obsługi Interesanta – pokój Nr 3 w godzinach pracy Urzędu

Termin załatwienia sprawy:
Do 30 dni

Jednostka odpowiedzialna:
Urząd Miejski w Czaplinku, pok. 4.
Referat Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska.

Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w BOI, UM Czaplinek w godzinach pracy Urzędu.
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Uwagi:
1. Podanie we wniosku numeru telefonu oraz godzin, w których można uzyskać kontakt z wnioskodawcą może znacznie skrócić termin załatwienia sprawy.
2. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w BOI UM w Czaplinku.

Podstawa prawna:
1. Art. 7 i 8 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2005 r., Nr 236, poz. 2008 z późn. zm.)
2. załącznik nr 1 część III ust. 41 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2006 r., Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.)
3. § 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz.U. z 2007 r., Nr 187, poz. 1330)