Zameldowanie na pobyt czasowy (powyżej 3 miesięcy)

Wymagane dokumenty:
- dokument stwierdzający tożsamość (dowód osobisty),
- książeczka wojskowa,
- wypełniony formularz zgłoszenia pobytu czasowego,
- dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie (akt notarialny, umowa najmu, decyzja o przydziale kwatery stałe) ujawniający osobę uprawnioną do potwierdzenia zgody na zameldowanie (właściciel, najemca, wynajmujący).

Opłaty:
Czynności związane z zameldowaniem na pobyt czasowy nie podlegają opłatom.

Miejsce złożenia dokumentów
Referat Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Czaplinku – pok. Nr 1, tel. 372 62 45.

Termin i sposób załatwiania sprawy:
- w wypadku przedłożenia wszystkich wymaganych dokumentów oraz poprawnym wypełnieniu formularza zgłoszenia pobytu czasowego czynność zameldowania dokonywana jest bezzwłocznie.
- w wyniku dokonania czynności meldunkowej interesant otrzymuje komputerowy wydruk w postaci poświadczenia zameldowania na pobyt czasowy powyżej 3 miesięcy.

Tryb odwoławczy
Od decyzji wydanej przez Burmistrza Czaplinka przysługuje odwołanie do Wojewody Zachodniopomorskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia stronie decyzji administracyjnej.

Uwagi:
W przypadku upływu terminu zameldowania na pobyt czasowy powyżej 3 miesięcy meldunek automatycznie wygasa.
Ponowne zameldowanie na pobyt czasowy jest realizowane poprzez prawne dostarczenie wymaganych dokumentów i wypełnienie formularza meldunkowego.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 roku o ewidencji ludności i dowodach osobistych (.Dz.U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późń. zm.).