Bonifikata od opłat rocznych za użytkowanie wieczyste
I. Podstawa prawna:
art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r.
o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2021 r., poz. 1899)
II. Wymagane dokumenty:
- Wniosek użytkownika wieczystego o udzielenie bonifikaty
- Załączniki (dot. osób fizycznych):
- kserokopia zeznania o wysokości osiągniętego dochodu (PIT) za rok poprzedzający rok, za który opłata ma być wnoszona wraz z dowodem złożenia zeznania w Urzędzie Skarbowym lub zaświadczenie o dochodach za rok poprzedzający rok, za który opłata ma być wnoszona lub odcinek renty, emerytury,
- zaświadczenie Powiatowego Urzędu Pracy (dotyczy bezrobotnych),
- zaświadczenie Urzędu Skarbowego (dotyczy bezrobotnych nie zarejestrowanych
w Powiatowym Urzędzie Pracy)
III. Miejsce złożenia dokumentów
Biuro Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego, pokój nr 3,
IV. Komórka organizacyjna realizująca sprawę:
- nazwa komórki: Referat Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomo?ciami;
- miejsce: ul. Rynek 6, pokój 3b;
- telefon 94 3726259
- e-mail: kierownik.ppign@czaplinek.pl
V. Opłaty:
Nie pobiera się.
VI. Termin załatwienia sprawy:
Do 30 dni.
VII. Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje
VIII. Uwagi dodatkowe:
- Termin składania wniosku - do 1 marca (roku kalendarzowego, za który ma być przyznana bonifikata).
- Bonifikata przysługuje osobom fizycznym, których dochód miesięczny, na jednego członka gospodarstwa domowego, nie przekracza 50% przeciętnego wynagrodzenia
w gospodarce narodowej w roku poprzedzającym rok, za który opłata ma być wnoszona, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczpospolitej Polskiej "Monitor Polski", - W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnia.
- W przypadku nieuzupełnienia wniosku w wyznaczonym terminie, wniosek pozostanie bez rozpatrzenia