WYDAWANIE ZAŚWIADCZEŃ

 

Podstawa prawna: art. 217 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego

 

I. WYMAGANE DOKUMENTY:

"Wniosek o wydanie zaświadczenia"

 

II. OPŁATY:

Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku.

 

Opłata skarbowa:

- za zaświadczenie - 17,00 zł.

 

Opłatę skarbową można uiścić w formie gotówkowej w kasie Urzędu lub bezgotówkowej na rachunek bankowy  Urzędu Miejskiego w Czaplinku  - PBS Czaplinek

NR: 86 8581 1027 0400 0505 2000 0003 za pośrednictwem Banków bądź Poczty.

 

Nie podlegają opłacie skarbowej sprawy budownictwa mieszkaniowego oraz nauki, szkolnictwa, oświaty pozaszkolnej i ochrony zdrowia.

 

III. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Do 7 dni.

 

IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:

Referat Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami

Tel. 094 372 62 09 lub 094 372 62 59

Email: planowanie@czaplinek.pl

 

V. TRYB ODWOŁAWCZY:

Zażalenie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie o odmowie (zażalenie składa się w sekretariacie urzędu). Zażalenie wnosi się w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie.

 

VI. UWAGI:

   1. Organ administracji państwowej obowiązany jest wydać zaświadczenie, gdy chodzi o potwierdzenie faktów albo stanu prawnego, wynikających z prowadzonej przez ten organ ewidencji, rejestrów bądź innych danych znajdujących się w jego posiadaniu

   2. Organ administracji państwowej, przed wydaniem zaświadczenia, może przeprowadzić w koniecznym zakresie postępowanie wyjaśniające.