Bonifikata od opłat rocznych za użytkowanie wieczyste

I. Podstawa prawna:

art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r.
o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2021 r., poz. 1899)

II. Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek użytkownika wieczystego o udzielenie bonifikaty
  2. Załączniki (dot. osób fizycznych):
  • kserokopia zeznania o wysokości osiągniętego dochodu (PIT) za rok poprzedzający rok, za który opłata ma być wnoszona wraz z dowodem złożenia zeznania w Urzędzie Skarbowym lub zaświadczenie o dochodach za rok poprzedzający rok, za który opłata ma być wnoszona lub odcinek renty, emerytury,
  • zaświadczenie Powiatowego Urzędu Pracy (dotyczy bezrobotnych),
  • zaświadczenie Urzędu Skarbowego (dotyczy bezrobotnych nie zarejestrowanych
    w Powiatowym Urzędzie Pracy)

III. Miejsce złożenia dokumentów

Biuro Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego, pokój nr 3,

IV. Komórka organizacyjna realizująca sprawę:

  1. nazwa komórki: Referat Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomo?ciami;
  2. miejsce: ul. Rynek 6,  pokój 3b;
  3. telefon 94 3726259
  4. e-mail: kierownik.ppign@czaplinek.pl

V. Opłaty:

Nie pobiera się.

VI. Termin załatwienia sprawy:

Do 30 dni.

VII. Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje

 

VIII. Uwagi dodatkowe:

  • Termin składania wniosku - do 1 marca (roku kalendarzowego, za który ma być przyznana bonifikata).
  • Bonifikata przysługuje osobom fizycznym, których  dochód miesięczny, na jednego członka gospodarstwa domowego, nie przekracza 50% przeciętnego wynagrodzenia
    w gospodarce narodowej w roku poprzedzającym rok, za który opłata ma być wnoszona, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczpospolitej Polskiej "Monitor Polski",
  • W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnia.
  • W przypadku nieuzupełnienia wniosku w wyznaczonym terminie, wniosek pozostanie bez rozpatrzenia