Nadanie numeru porządkowego
Kategoria sprawy: zagospodarowanie przestrzenne
Komórka odpowiedzialna: Referat Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
URZĄD MIEJSKI W CZAPLINKU
ul. Rynek 6
78-550 Czaplinek
Tel. +48 94 372 62 00
Fax. +48 94 372 62 02
e-mail: czaplinek@czaplinek.pl
Adres skrytki ePUAP: /Czaplinek/SkrytkaESP
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Z wnioskiem o ustalenie numeru porządkowego budynku lub zaświadczenie o numerze porządkowym może wystąpić właściciel nieruchomości, użytkownik wieczysty lub inny podmiot, który wykaże swój interes prawny lub obowiązek dotyczący administracyjnego ustalenia numeru porządkowego.
Uwagi:
• Numery porządkowe ustala się dla budynków mieszkalnych oraz innych budynków przeznaczonych do stałego lub czasowego przebywania ludzi, w tym w szczególności budynków: biurowych, ogólnodostępnych wykorzystywanych na cele kultury i kultury fizycznej, o charakterze edukacyjnym, szpitali i opieki medycznej oraz przeznaczonych do działalności gospodarczej wybudowanych, w trakcie budowy i prognozowanych do wybudowania.
• Numery porządkowe budynków ustalane są z urzędu lub na wniosek zainteresowanych. O tych ustaleniach zawiadamia się właścicieli nieruchomości lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które tymi nieruchomościami władają.
• Osoby wskazane powyżej, zobowiązane są, w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu numeracji porządkowej, do umieszczenia, w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym. Na tabliczce oprócz numeru porządkowego zamieszcza się również nazwę ulicy lub placu.
W przypadku, gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu.
Opłaty:
Wniosek o ustalenie numeru porządkowego jest wolny od opłat.
• 17 zł - opłata skarbowa (wyłącznie za wydanie zaświadczenia o istniejącym numerze porządkowym)
• 17 zł – opłata skarbowa (wyłącznie w wypadku złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenia pełnomocnictwa)
Opłaty można dokonać przelewem na konto: można wpłacać na konto Urzędu Miejskiego w Czaplinku, w banku: PBS Czaplinek NR: 86 8581 1027 0400 0505 2000 0003
Dowód wpłaty opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
1. Wydanie zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku następuje nie później niż w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku wraz z kompletem dokumentów.
2. Wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym następuje w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy:
1. Od zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego odwołanie nie przysługuje.
2. Od postanowienia odmawiającego wydania zaświadczenia o numerze porządkowym przysługuje zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia, za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie.
Podstawa prawna:
• Art. 47a oraz art.47b ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne;
• Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów;
• Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
• Art. 219 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego;
• Art. 3 § 2 pkt 4, art. 53 § 2, art. 54 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. – Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi.
Wymagane wnioski i dokumenty:
1. Dla ustalenia numerów porządkowych należy przedłożyć:
- wniosek o ustalenie numeru porządkowego sporządzony na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów,
- jeżeli wniosek dotyczy więcej niż jednego budynku lub sytuacja w terenie nie wskazuje jednoznacznie, któremu budynkowi ma zostać ustalony numer porządkowy (budynek nie jest ujawniony w ewidencji gruntów i budynków) – do wniosku należy dołączyć mapę lub szkic z ich lokalizacją i oznaczeniem
2. Dla wydania zaświadczenia o numerze porządkowym należy przedłożyć:
- wniosek o wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym
- dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości w przypadku jeśli wnioskodawca nie jest ujawniony w ewidencji gruntów i budynków
- dowód wpłaty należnej opłaty skarbowej
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Izabela Kolczyńska |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Izabela Kolczyńska |
Data wprowadzenia: | 2012-05-21 10:14:10 |
Opublikował: | Izabela Kolczyńska |
Data publikacji: | 2012-05-21 10:15:47 |
Ostatnia zmiana: | 2023-02-27 08:55:12 |
Ilość wyświetleń: | 1939 |