Ogłoszenie o możliwości uzyskania dotacji celowej na realizację zadania publicznego z zakresu ratownictwa wodnego.
Na podstawie art. 22 ust. 4 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz. U. z 2022 r. poz. 147 z późn. zm.) oraz Uchwały Nr VII/40/15 Rady Miejskiej w Czaplinku z dnia 26 marca 2015 r. w sprawie ogłoszenia zasad postępowania w sprawach udzielania dotacji celowych, o których mowa w art. 22 ust. 4 ustawy o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz. Urz. Woj. Zachodniopom. z 2015 r. poz. 1186), Burmistrz Czaplinka informuje o możliwości uzyskania dotacji celowej z budżetu Gminy Czaplinek na realizację zadania publicznego z zakresu ratownictwa wodnego w 2023 r. w wysokości 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych).
Realizacja zadania przewidziana jest w terminie od dnia zawarcia umowy do dnia 30 września 2023 r.
Zlecenie realizacji zadania publicznego nastąpi w formie powierzenia wykonania zadania wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie jego realizacji.
Prawo otrzymania dotacji przysługuje podmiotom uprawnionym do wykonywania ratownictwa wodnego.
Dotacja udzielana jest na:
1. utrzymanie gotowości ratowniczej;
2. prowadzenie działań ratowniczych;
3. organizowanie i prowadzenie szkoleń ratowników wodnych oraz psów ratowniczych i ich przewodników;
4. utrzymanie gotowości operacyjnej sprzętu ratowniczego;
5. prowadzenie dokumentacji wypadków.
Dotacja udzielana jest z pominięciem otwartego konkursu ofert, a podmiot uprawniony do wykonywania ratownictwa wodnego ubiegający się o pozyskanie dotacji winien złożyć pisemną ofertę realizacji zadania z zakresu ratownictwa wodnego, zgodną ze wzorem formularza stanowiącym załącznik nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw pożytku publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057.), która zawiera w szczególności:
1) szczegółowy zakres rzeczowy zadania proponowanego do realizacji;
2) termin i miejsce realizacji zadania publicznego;
3) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego;
4) informację o wcześniejszej działalności w zakresie, którego dotyczy zadanie publiczne;
5) informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania publicznego oraz planowanej wysokości środków finansowych na realizację danego zadania pochodzących z innych źródeł;
6) deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania publicznego.
W przypadku ofert przesłanych drogą pocztową decyduje data wpływu, a nie data stempla
pocztowego.
Decyzję o przyznaniu dotacji dla podmiotu uprawnionego do wykonywania ratownictwa wodnego podejmuje Burmistrz Czaplinka w formie zarządzenia.
Przyznanie dotacji na realizację zadania nastąpi na podstawie pisemnej umowy.
Złożenie oferty realizacji zadania przez podmiot uprawniony nie jest równoznaczne z zapewnieniem przyznania dotacji w wysokości wnioskowanej.
W przypadku otrzymania dotacji w wysokości niższej niż wnioskowana, podmiot uprawniony
zobowiązany jest do korekty kosztorysu zadania.
Oferty w sprawie realizacji zadania publicznego należy składać (pocztą lub osobiście) w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Czaplinku, ul. Rynek 6, 78-550 Czaplinek, w godzinach pracy Urzędu, z dopiskiem „Oferta realizacji zadania — bezpieczeństwo na obszarach wodnych na terenie Gminy Czaplinek", w nieprzekraczalnym terminie do dnia 18 kwietnia 2023 r. do godz. 14.00.
Ofertę można również złożyć przy użyciu ePUAPu (nazwa adresata: Urząd Miejski w Czaplinku, adres skrytki ePUAP: /Czaplinek/SkrytkaESP) w formie elektronicznej (tj. przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.